Reitsma Seafood

Op mijn eerste opmerking dat duurzaamheid ook in de visserij hot topic is valt Marja Reitsma, eigenaar van Reitsma Seafood, meteen met de deur in huis: “Kijk naar de hele discussie over de pulsvisserij, waarbij platvissen gevangen worden zonder enorme bijvangst van andere vissen en waarbij minder brandstof gebruikt wordt met minder CO2 uitstoot als gevolg. Een stuk duurzamer dus dan de traditionele visserij zou je zeggen. Ik was groot voorstander van deze methode, totdat ik een chefkok tegen kwam die helemaal anti was. In zijn ogen is gekweekte vis veel duurzamer en hij had er gegronde redenen voor. Inderdaad, gekweekte vis hoeft absoluut niet slecht te zijn. Kijk bijvoorbeeld naar de Zeeuwse Kingfish, dat een hele goede en duurzame manier van kweken hanteert, met zeewater, zonder antibiotica, zo dicht mogelijk bij de natuur. Het is gewoon moeilijk om je standpunt te verdedigen, want er is altijd iemand met een andere visie en met andere belangen. En dat is heel begrijpelijk. Maar feit is, zonder visvangst kunnen we niet. Daar is de visstand niet op gemaakt. We vissen bovendien ook niet de hele zee leeg, die quota zijn er niet voor niets. Dat is in Nederland en Europa goed geregeld. Van de vissen waar minder van zwemt, mag je simpelweg ook minder vangen. “

‘Een koffieboon moet je behandelen als een diamant’

Rombouts Home shot 05 b

‘Een koffieboon moet je behandelen als een diamant’

Xavier Rombouts (CEO Koffie F. Rombouts) over het succes van de Vlaamse marktleider op koffiegebied

IPA, de allersnelste groeier!

MooieNel1

‘IPA is de snelste groeier’
Het bierlandschap is sterk in beweging. Welke trends bruisen op en hoe word je als brouwerij future-proof? Aan het woord is Marcel van Noort, Sales Manager Horeca Nederland van Jopen.

Voedselverspilling managen, het kan zeker!

digital toolkit facebook 3

Onze missie is om iedereen te inspireren en te motiveren om actie te nemen tegen voedselverspilling. Om van onze missie realiteit te maken, moeten woorden in daden worden omgezet. Het is daarom onze ambitie om op elke mogelijke manier bij te dragen aan het bouwen van een wereldwijde movement tegen voedselverspilling.

Kalfsvlees is zijn ‘zielige’ imago kwijt

Voorafgegaan door de ons omringende landen is kalfsvlees ook in Nederland aan een gestage opmars bezig. Mede dankzij de groothandels die het bijzondere, gezonde en duurzame product op allerlei manieren promoten. Langzaam maar zeker wordt ook de aarzelende consument over de streep getrokken. Wie in de jaren negentig het nieuws volgde, werd er vrijwel automatisch mee geconfronteerd: gruwelijke beelden van pasgeboren, zielig kijkende kalfjes, met de kop naar buiten en de rest van het lichaam opgesloten in erbarmelijke ruimtes die nauwelijks groter waren dan de arme diertjes zelf. Kleine houten of stalen hokken met nauwelijks bewegingsruimte, geen stro en al helemaal geen daglicht.

Subcategories

Image
Image

Joomla Theme

It is the best Joomla template in the market, because we have boosted the constructor so that you can create unlimited pages that are never the same.

Unitemplates

For 10 years we have created the best template for Joomla.