Onze missie is om iedereen te inspireren en te motiveren om actie te nemen tegen voedselverspilling. Om van onze missie realiteit te maken, moeten woorden in daden worden omgezet. Het is daarom onze ambitie om op elke mogelijke manier bij te dragen aan het bouwen van een wereldwijde movement tegen voedselverspilling.
Voorafgegaan door de ons omringende landen is kalfsvlees ook in Nederland aan een gestage opmars bezig. Mede dankzij de groothandels die het bijzondere, gezonde en duurzame product op allerlei manieren promoten. Langzaam maar zeker wordt ook de aarzelende consument over de streep getrokken. Wie in de jaren negentig het nieuws volgde, werd er vrijwel automatisch mee geconfronteerd: gruwelijke beelden van pasgeboren, zielig kijkende kalfjes, met de kop naar buiten en de rest van het lichaam opgesloten in erbarmelijke ruimtes die nauwelijks groter waren dan de arme diertjes zelf. Kleine houten of stalen hokken met nauwelijks bewegingsruimte, geen stro en al helemaal geen daglicht.