Zuurvleestapijt en aspergebehang op horecabeurs Maastricht

Op de 65ste editie van de horecabeurs BBB in Maastricht, die maandag van start gaat, is ook zuurvleestapijt en aspergebehang te zien en te koop.

Het bedrijf Bronsgroen is de initiatiefnemer van een collectie op Zuid-Limburg geïnspireerde producten voor de horeca en dan met name gericht op hotels en Bed &Breakfast-voorzieningen. Bronsgroep wil met een Heuvelland-, Asperge- en Zuurvleescollectie de trots op Limburg laten terugkeren in de horeca. Brein achter Bronsgroen is Roger Haan van interAlter Interieur-architecten uit Valkenburg. Hij ontwierp onder meer de tapijten in de kleuren Heuvelland groen, Mergelgeel en Duivenpoepjes wit. Paardenkeutels vormen het motief van de zuurvleescollectie, immers het echte Limburgse zuurvlees is gemaakt van paardenvlees.

Behalve tapijten ontwierp Roger Haan ook asperge- en vakwerkbehang. “Ik hoop dat eigenaren van hotels of B&B’s in Zuid-Limburg kiezen voor een typisch Limburgs motief in hun kamers,” zegt Roger. “Wat is er leuker dan wakker worden in een kamer met vakwerkbehang of asperges om je heen?”

Schermafbeelding 2019 10 03 om 15.27.11
Ontwerper Roger Haan

De ontwerpen zijn vooralsnog alleen via de webshop Bronsgroen te koop. Roger: “De naam “bronsgroen” is uiteraard afgeleid van ons Limburgse volkslied. Maar daarnaast beeldt ze direct ook uit waar deze collectie over moet gaan; een overdosis trots op onze regio!  Het uiterste zuiden van ons land groeit niet voor niets in populariteit als waanzinnige vakantiebestemming.

De Limburgse wijnen, de vakwerkhuisjes, Bèr de Mosasaurus, asperges, zoervleisj en kruisbessenvlaai, allemaal typisch streekgerelateerd en nauw verbonden met onze Zuid-Limburgse identiteit. De collecties van Bronsgroen zijn dan ook zo samengesteld dat ze daaraan herinneren en ermee spelen. We rekken de grenzen her en der een beetje op, nemen onszelf niet te serieus”, aldus de ontwerper.

De horecabeurs in het MECC in Maastricht start maandag en duurt drie dagen.